RELACJE W PRACY
Prowadząc swój biznes lub rozwijając się na ścieżkach kariery korporacyjnej wielu z nas doświadcza różnych trudności w relacjach: ze wspólnikami i kontrahentami oraz przełożonymi lub podwładnymi w zespole.
Bycie liderem zespołu lub właścicielem firmy to nie tylko wyznaczanie strategii firmy i odpowiedzialność jej wykonywanie. To też gro obowiązków związanych bezpośrednio z zarządzaniem ludźmi. Począwszy od umiejętności wyboru odpowiednich pracowników, skutecznym delegowaniem obowiązków i ich rozliczaniem oraz dziękowaniem za współpracę, gdy nadejdzie taka konieczność.
W dzisiejszym świecie, chcemy nie tylko szybko, skutecznie i efektywnie wykonywać swoją pracę, lecz również budować długotrwałe relacje z naszymi partnerami biznesowymi. Chcemy robić dobre pierwsze wrażenie i podtrzymywać je, aby móc dzięki nim nawiązywać współprace biznesowe.
Budowanie i bycie częścią zespołu wymaga od nas wielu umiejętności tzw. miękkich, w tym komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, empatii oraz tworzenia sobą atmosfery współpracy i zaufania. Nikt z nas nie rodzi się z takimi umiejętnościami, a nabywanie ich to proces nie tylko szkolenia „technicznego” i nabywania wiedzy, lecz przede wszystkim proces wewnętrznej pracy nad sobą.
W tym dziale postaram się wspierać Cię artykułami z tego zakresu, m.in.:
- Jak budować relacje w biznesie?
- Jak budować zespół w oparciu o empatię i zaufanie?
- Jak zatrudniać dobrych pracowników?
- Jak delegować obowiązki?
Zapraszam do lektury.
Kinga
Wpisy w tej kategorii