Emocje i uczucia w coachingach i na warsztatach

trop_letter_logoFragment artykułu pt: „Emocje i uczucia, w coachingach i na warsztatach”, który ukazał się w TROPletterze, miesięczniku wydawanym przez Grupę TROP.

„W procesie uczenia najczęściej wykorzystuje się pamięć oraz siłę inteligencji, szeroko rozumianą jako szybkie kojarzenie faktów, logiczne myślenie i wyciąganie wniosków. Niestety często (choć z wyjątkami) pomijany jest ważny aspekt emocji, bez których nie jesteśmy w stanie nauczyć się czegokolwiek. Jak dowodzą badania mózgu, bez udziału emocji nie bylibyśmy w stanie dokonać żadnej zmiany, podjąć żadnej decyzji, a nawet niczego zapamiętać.

W pracy coacha, psychologa i trenera zarówno uczucia klienta, z którym pracuję, jak i moje, są niezbędnym narzędziem pracy. Pojawiają się już przy pierwszymi kontakcie i są obecne przez cały czas. Mam świadomość, że zgłaszając się na indywidualny life coaching, czy chcąc wziąć udział w grupie rozwojowej lub wsparcia, klient przeżywa zarówno problem, z którym się zgłasza jak i sam fakt rozpoczynania w swoim życiu czegoś, co z założenia ma przynieść zmianę. W swojej praktyce staram się być i pracować z emocjami przez cały proces. Nie każdy jest od razu gotowy, aby się nimi dzielić. Czasem nie widzi sensu rozmawiania o emocjach. Staram się wtedy wyjaśniać, jaką rolę odgrywają emocje w procesie rozwoju. Tłumaczę różnice pomiędzy coachingiem, procesem wsparcia psychologicznego, a psychoterapią.

Dzięki rozróżnieniu metod, jakimi będziemy, a jakimi nie będziemy pracować, klient otrzymuje zarys sposobu prowadzenia sesji. Dzięki temu może bardziej świadomie się na nią zdecydować. Gdy klient nie chce o czymś mówić lub czymś się podzielić, w trakcie każdego spotkania może powiedzieć „stop”. Ten prosty sygnał zwiększa poczucie bezpieczeństwa w trakcie spotkania.

Praca z emocjami to temat bardzo szeroki i różnorodny. Jako coach, psycholog oraz trener cały czas poszerzam i pogłębiam swoje umiejętności w tym zakresie. Uważam, że warto zacząć od poszerzania samoświadomości oraz przyjmowania i akceptacji emocji takimi, jakie są. Warto pamiętać o tych kwestiach w odniesieniu do siebie w roli trenera i coacha, ale też z punktu widzenia klienta.”

 

Zapraszam do lektury całego artykułu: 

https://grupatrop.pl/wp-content/uploads/2018/06/TROPletter-luty-2015.pdf

 

Emocje i uczucia w coachingach i na warsztatach_TROP_1

 

Emocje i uczucia w coachingach i na warsztatach_TROP_2

 

.Emocje i uczucia w coachingach i na warsztatach_TROP_3

 

 

 

Emocje i uczucia w coachingach i na warsztatach